Translate

Montag, 20. August 2012

Microsoft termékaktiválás & Co

Mi az a termékaktiválás?
A Microsoft termékaktiválás olyan kalózellenes technológia, amely azt igazolja, hogy a terméket szabályosan licencelik.

Milyen ügyfeleknek kell aktiválniuk?
A szoftvert aktiválnia kell minden olyan ügyfélnek, aki kiskereskedelemben kapható csomagolt terméket vagy új számítógépet vásárol egy eredeti hardvergyártótól (OEM). Az eredeti hardvergyártótól származó új számítógépen lévő szoftver már a gyárban aktiválható. A Microsoft mennyiségi licencprogramjai, például az Open vagy a Select program keretében beszerzett licencek esetében a terméket nem kell aktiválni. Akár a legkisebb vállalkozások is élhetnek a mennyiségi licencprogramok lehetőségével, hiszen az ügyfelek már öt terméklicenc vásárlása esetén is jogosultak a Microsoft Open licencprogramra. További információhoz a Microsoft üzleti licenceléssel foglalkozó webhelyén juthat.

Hogyan működik a Microsoft termékaktiválás?
A termékaktiválás igazolja, hogy szoftver termékkulcsa, ami a termék telepítéséhez szükséges, csak a szoftver licencében megengedett számú számítógépen van használatban. Aktiválás során a termékkulcs adatai a termékazonosító formájában eljutnak a Microsoft aktiválási rendszerébe a "hardverkivonattal" együtt (ez a PC hardverkonfigurációjából generált szám). Az aktiválás történhet közvetlenül az interneten keresztül, vagy telefonon, a Microsoft ügyfélszolgálati képviselőjénél. Ugyanazon a számítógépen ugyanazzal a termékkulccsal korlátlan számú aktiválás végezhető. A termékaktiválás úgy gátolja a kalózkodást, hogy korlátozza azt a számot, ahányszor a termékkulcsot különböző számítógépeken aktiválni lehet.

Hogyan járul hozzá a Microsoft termékaktiválás a kalózkodás visszaszorításához?
A termékaktiválás visszaszorítja az alkalmi másolást, mivel biztosítja, hogy a szoftvertermék telepített példánya jogtiszta, és telepítése a számítógépre a végfelhasználói licencszerződésnek megfelelően történt. A licencben engedélyezetteken kívüli telepítéseket nem lehet aktiválni.

Kapnak az ügyfelek figyelmeztetést, hogy aktiválniuk kell a terméket?
Igen. Az ügyfelek a termék kiskereskedelmi forgalomban való megvásárlásakor a csomagoláson olvashatják az aktiválási kötelezettségükre vonatkozó figyelmeztetést. Ezen kívül az olyan alkalmazások esetében mint az Office, az ügyfél az ötvenedik alkalomig az alkalmazás minden indításáig emlékeztetőt kap – legfeljebb ennyiszer indíthatja el a terméket az aktiválási kötelezettség teljesítése előtt. A Windows operációs rendszer esetében az ügyfelek minden bejelentkezéskor és rendszeres időközönként figyelmeztetést kapnak az aktiváláshoz rendelkezésükre álló időtartam (30 nap) alatt. Ha a megadott időtartam során nem aktiválták a terméket, a termék használatát csak az aktiválás elvégzése után folytathatják.

Van olyan időtartam, ami alatt a termék még aktiválás nélkül működik?
Igen, az ügyfelek a terméket aktiválás nélkül is használhatják egy bizonyos ideig. Az Office XP termékcsalád esetében ez az első 50 indítást jelenti. A Visio 2002 esetében az időtartam 10 indítás. A Windows esetében az első rendszerindítástól vagy a frissítéstől számított 30 nap (a béta változatoknál 14 nap).

Honnan lehet tudni, hogy a termék aktiválva van-e?
Az Office XP család termékeiben a felhasználó a súgó menüben a Termék aktiválása paranccsal ellenőrizheti a példány aktiválási állapotát. A Windows esetében a Termék aktiválása parancs a Start menü Programok, Kellékek, Rendszereszközök úton érhető el.

Miért olyan hosszúak a telepítés- és visszaigazolás-azonosítók, ha az aktiválás ügyfélszolgálati képviselő segítségével telefonon történik?
A Microsoft megvizsgálta a numerikus és alfanumerikus telepítés- és visszaigazolás-azonosítók felhasználhatóságát is. Bár alfabetikus karakterek használatával az azonosítókat le lehetett volna rövidíteni, a Microsoft a vizsgálatok során azt tapasztalta, hogy a csak számokból álló azonosítók esetében a felhasználók és az ügyfélszolgálati képviselők közötti kommunikáció során kevesebb hiba fordult elő. A számok kevesebb félreértésre adtak alkalmat, mint az alfabetikus karakterek. A beszélgetésekben kevesebb volt a hiba, így a hívások rövidebbek voltak, és az ügyfelek elégedettebbek voltak az aktiválás folyamatával. Ezen kívül minden nyelv használ számokat, de nem minden nyelv használ latin betűket.

A telepítés utáni aktiválást követően újra ellenőrzik az aktiválást? Küld a program titokban adatokat a Microsoftnak?
A termék időről időre ellenőrzi magát, hogy aktiválva lett-e, és ugyanazon a számítógépen található-e, mint amelyikről az aktiválást végezték, de a termékaktiválás révén semmilyen információ nem jut a Microsoft tudomására, csak a rendszeraktiválás folyamata közben. Egyáltalán nincs semmilyen „titkos” adatátvitel.

Ha a termék regisztrálása mellett döntök, mi történik a Microsoftnak átadott személyes adatokkal?
A Microsoft a felhasználó személyes adatait az Egyesült Államokban és esetleg abban az országban tárolja, ahol a felhasználó él. A személyes információknak az engedély nélküli terjesztés elleni védelme biztosítva van. A Microsoft a személyes adatokat semmilyen körülmények között nem adja el harmadik félnek. A regisztráció alapján a felhasználó értesülhet a termékfrissítésekről, az új termékekről, a termékajánlatokról és a Microsoft által időről időre elküldött egyéb hírekről.

Ha a szoftvert újra kell telepíteni, új licencet kell vásárolni?
Általában nem. Ha a szoftver ugyanazon verzióját telepítik ugyanarra a számítógépre, vagy egyidejűleg nincs más gépen telepítve, akkor nincs szükség új licencre. További licenc általában a termék végfelhasználói licencszerződésében engedélyezetteken felüli telepítésekhez szükséges.
 
Ha a szoftvert újra kell telepíteni, újra kell aktiválni?
Nem mindig. Ha a szoftver ugyanazon verzióját telepíti újra ugyanarra a gépre, és az újratelepítés előtt a merevlemez nem lett újraformázva, akkor a szoftver aktivált állapotban marad. Újraaktiválásra akkor van szükség, ha a szoftvert a merevlemez újraformázása után telepíti újra. Ennek az az oka, hogy a szoftver aktiválási állapota a merevlemezen van tárolva, és a merevlemez újraformázása törli az állapotot.

Mi az a telepítésazonosító?
A telepítésazonosító az aktiváláshoz szükséges adat. A telepítésazonosító egy 50 számjegyű kód, amit az aktiválás során kell a Microsoftnak megadni interneten keresztüli aktiválás esetében elektronikus úton, telefonos aktiválás esetében szóban az ügyfélszolgálati képviselőnek. A telepítésazonosító két részből áll: a szoftver termékazonosítójából és a hardverkivonat értékéből. A termékazonosító a szoftver adott példányára jellemző egyedi érték, és a telepítés során használt termékkulcs alapján generálódik. A hardverkivonat értéke annak a számítógépnek a nem egyedi ábrázolása, amelyre a szoftvert telepítették. Azért hívják "kivonatolt" értéknek, mert nem áll közvetlen összefüggésben a számítógéppel, és nem lehet belőle az eredeti értéket visszaszámítani.

A merevlemez újraformázásakor újra kell aktiválni a terméket?
Ha a merevlemezt újraformázza és a szoftvert újratelepíti, akkor az újraaktiválást el kell végezni. Ebben a helyzetben is az aktiváláshoz rendelkezésre álló időtartam érvényes. Ugyanazon a számítógépen a terméket korlátlan számú alkalommal újra lehet aktiválni. Az aktiválás végezhető az interneten vagy telefonon keresztül.

Az MSDN program keretében vásárolt licenceket is aktiválni kell?
Általában igen. Az MSDN® termékeket aktiválni kell. Az MSDN előfizetői az MSDN eredeti végfelhasználói licencszerződésének megfelelően olyan termékkulcsot kapnak, amely a kiskereskedelmi végfelhasználói licencszerződésnél több számítógépre való telepítést tesz lehetővé.


Cikket Írta / BRLCode
Copyright / Microsoft


Keine Kommentare:

Kommentar veröffentlichen